Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

DIALOG BULAN DAN BINTANG

Posted by ELFarahin | On May 02, 2011 | |
Related image

"Tatkala malam pandanganku kabur
  segala benda segala perkara
  tidak jelas di pandanganku yang jauh
  yang jelas hanya tampak dirimu
  kerna hanya engkau yang ada dekat padaku

  Tatkala aku mendongak ke langit malam
  tiada bintang dapatku lihat
  biarpun ia ada di situ
  yang jelas di pandanganku hanyalah bulan
  walaupun ia jauh berbatu
  namun cahaya dan bentuknya
  cukup jelas dapatku lihat
  seperti engkau yang tak pernah kabur di pandangan."

"Tatkala kau dan aku mendongak ke langit malam
  memerhati bintang dan bulan
  padaku hanya satu bintang yang berkijar terang
  yang sering bersinar tak kira malam mahupun siang
 
  Dirimulah bintang itu.....

  Bintang yang selalu menemaniku
  bintang yang memberi aku semangat
  bintang yang rela berkorban untukku
  bintang ini jugalah.....
  yang memberi aku cinta

  Bintang ini digemari ramai
  mungkin aku juga sebahagian dari golongan itu
  kerana itu cukup sukar untuk aku mencintaimu
  kerana engkau adalah bintang yang telah dimiliki

  Salahkah aku menyukaimu?
  bolehkah aku mencintaimu?
  wahai BINTANG yan berada di sisiku....."

INSPIRASI DARIPADA SEDUTAN DRAMA KOREA
You're Beautiful

'Go Mi Nam & Hwang Tae Kyung
sedang duduk di bangku di bawah
sebuah pokok yang rendang'

(EPISOD Hwang Tae Kyung dikejar oleh seekor khinzir)



No comments:

Post a Comment

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin