N3gAtiF (-) dAr@B (x) n3G@Tif (-) hAsIL (=) p0SiTIf (+)

Assalamualaikum...
Wahai umat Nabi Muhammad s.aw.

Manusia.Nama pun manusia.Ada sifat lupa diri bukan?Itulah manusia.Contohnya adalah saya. *maksud sye jgn ikut saya.as example je*.Saya demam lagi.Badan panas tapi saya rasa sejuk kebas.Bibir pucat.Lidah pun tak merah dah warnanya.So,Alhamdulillah....tadi baru lepas solat subuh.Honestly....yep!kaki saya sakit semasa nak rukuk.Anda faham apa yang saya cuba sampaikan?*bila sesuatu perkara itu jarang kita lakukan,mesti ada antara anggota kita terasa sakit*Contohnya,macam tahun lepas.Lepas PMR no more class already.Students melepak jew.Masuk je tahun 2012,nak pegang pen pun tangan terasa keras.Tulisan pun dah tak terbaca.Anda faham kan ?

So,balik pada cerita asal.Saya baru lepas solat subuh.Then,sebaik sahaja siap saya tengok cermin *memang itu yang dilakukan kebiasaannya...hehehe*.Bila saya tengok cermin,saya tengok bibir saya dah merah.Tapi lidah tak pulak saya telitikan.Hahahaha...Okok.Sekarang pun saya dah mula berpeluh.Dah tak sejuk dah.Ni kipas off tau.Saya berjacket ni.Huhuhu...

Ok.Itu lepas solat.Tapi sebelum solat sure ambil wuduk dulu kan?Dengan badan yang sejuk kebas,saya ambil wuduk yang airnya sejuk menyuram tu.Huhuhuhu...pergh!rasa macam nak meloncat je.Sejuk amat.Saya ambil secara wajib.Sekali basuhan bagi setiap anggota wuduk.Tak tahan saya nak ambil tiga kali.Sejuk ! Tapi amalkan berwuduk dengan basuhan tiga kali tu bagus kan?Hukumnya sunat.Allah s.w.t suka.Lagi satu,baiknya basuh kedua-kedua telinga pun hukumnya sunat tapi para ulamak kata dengan membasuh kedua-dua telinga boleh hindarkan telinga kita daripada bisikan-bisikan syaitan dan iblis.Bagus kan!

Okok...*berapa banyak oklah...*.Semasa ambil wuduk tu kan badab saya sejuk kebas tambah pula dengan berwuduk dengan air yang sejuk menyura,masa tu otak saya mula berfikir dengan baik *selama ni tak baik ke?hahhaha..*Saya berfikir....

Badan yang sejuk kebas bersimbol negatif (-)
Air yang sejuk menyuram juga bersimbol negatif (-)
Bila negatif (-) darab (x) negatif (-) hasilnya (=) positif (+) bukan?

Jadi sekaran saya dah dapat positifnya ! ^^ Badan saya dah berpeluh lecus dah ni.Hehehe...Bibir saya dah pun merah.Ha...yang terbaru ! *terbaru ke?* Hidung saya dah tak tersumbat ! Hahahahaha....Alhamdulillah.Berkat dan rezeki ini datangnya daripada Allah s.w.t. ^^

Kepada anda yang membaca,moga sihat-sihat selalu dan berhati-hatu ya sekarang ni musim demam.Saya demam ni pun mungkin sebab bermain panas kat sekolah ada latihan merentas desa.Tapi itu sekadar teori sains dan manusia *sains ke?aku ni main tulis je* Tapi hakikatnya,realitinya,sakit itu datang daripada Allah s.w.t.Kesembuhan juga datang daripadaNya yang Maha Kuasa.Jadi,rajin-rajinlah berdoa dan berharap kepada Allah s.w.t.Dan tunaikan solat ya ! ketika sujud dalam solat,katanya peredaran darah kita dalam keadaan baik malah dalam keadaan sujud kita hambaNya berada sangat dekat denganNya pada waktu itu.Dr.Psikologi pun ada yang guna tertib solat sebagai rawatan terapi.*terapi eh?*.

Okeayh ! Yang pasti tak rugi memeluk Islam dan berpegang pada akidahnya.Assalamualaikum dan selamat pagi ! Salam 1 Malaysia ! ^^

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...