d0AkU

Bismillahir Rahma Nirrahim....

Allah ... aku tahu ini cuma dugaan . Aku sedar ini sekadar ujian . Ya,Allah...Ku akui KebesaranMu Yang Maha Esa. Ya Allah, DiriMu Yang Maha Mengetahui lagi Bijaksana, hanya Engkau Yang Maha Tahu sekuat mana diri hambaMu ini. Dan Kau juga Maha Tahu selemah mana hambaMu ini. Ya,Allah... hanya kepadaMu hamba berserah diri. Hanya kepadaMu tempat  hamba berlindung dan berteduh. Hanya kepadaMu hamba bergantung hidup dan mati. Hidup hamba , Mati hamba , kedua-duanya di tanganMu Ya,Allah . Ya,Allah...aku tidak berniat untuk menggelapkan hati ini dengan dendam melainkan sekadar kepuraan. Itu adalah bagiku yang terbaik buat kami. Moga Engkau tidak murka Ya,Allah...Sesungguhnya Engkau Yang Maha Mengetahui daripada yang lain. Ya,Allah...aku pinta. Aku mohon. Hindarkan dia dari hatiku,fikiranku,diriku malah dari pandanganku. Ya,Allah...aku punya hati yang degil. Namun akalku masih berfikiran wajar. Harap hatiku,seakan doa tanpa sedar. Usah kau peduli dengan harapan hatiku Ya,Allah. Jangan kau tunaikan harapannya untuk terus berdegil seperti dahulu. Ya,Allah.... lesapkan manusia itu,hilangkan lelaki itu,punahkan dia dari kehidupan ku. Ku pinta,jangan titipkan talian untuk kami berjumpa. Aku mohon,moga tidak kau coretkan takdir untuk kami saling terlihat akan sesama kami. Jauhkan dia dari diriku. Jauhkan juga diriku darinya. Ya,Allah.....hanya KepadaMu Yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat hamba bermohon doa. Amiin ya robbal alamiin....

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...