Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

Kau atau Dia Yang Tidak Matang ?

Posted by ELFarahin | On August 29, 2012 |
*Nampak x corak bunga di atas quote tu? Itu bunga tulip lambang orang kristian. Lambang tu ada pada uniform Pengakap juga. Ianya tidak salah bagi kita yang Muslim. Think to logically, bukan bunga tulip itu yang diciptakan Allah SWT untuk menjadi lambang orang kristian. Tetapi orang kristian yang menjadikannya lambang mereka. So, bunga tulip tersebut sekadar inspirasi. Punca idea lah katakan. Huhuu...

Assalamualaikum...
Hmm...for the 1st time Farahin hendak bergossip about this one artis. Bukan hendak mengaibkan beliau, cuma Farahin hendak suarakan ketidakpuasan Farahin terhadap kata-kata beliau yang sudah berpangkatkan Mak Cik bagi Farahin. Hmm...She said, "Even kalau tidak boleh act like 36, 30 pun boleh." Lebih kurang begitulah dialognya. She talked about her ex-hubby age. She want her ex-hubby be mature in solving their problems. Then, beliau berkata lagi, "...Saya suka bercakap dengan orang-orang yang matang." Oh, shh..! You heard that? Beliau merungut mengenai kematangan ex-hubby beliau kerana enggan berbincang mengenai hal  keretakan rumah tangga mereka.

Ok. Farahin bukannya hendak menyebelahi sesiapa. Whether the wife or the husband. Tetapi Farahin ingin menyuarakan pendapat Farahin about what she had said about 'Kematangan'. Oh, Mak Cik ku sayang! Kalau awak tidak berminat dengan orang yang tidak matang, kenapa awak berkahwin dengan dia yang berumur jauh lebih muda daripada awak? Semasa bercinta, bak kata orang-orang kononnya itulah masanya untuk mengenal hati budi. So, semasa bercinta dulu tidak kah anda melihat ketidakmatangan pasangan anda itu?? Ergh! Farahin geramlah. Cakap macam tidak serupa bikin saja bunyinya. Well, I admitted I'm not that such Very Much Good about rumah tangga, I even don't understand it much, tapi...just think!

Kenapa tidak ketika kita bercinta itulah kita mengenal hati budi pasangan?? Atau yang dikatakan mengenal hati budi itu sekadar alasan untuk kita melepaskan berahi percintaan sebelum kita menginjak ke anjung perkahwinan? Lalu, apakah sebenarnya erti perkahwinan jika begitu? Alright. I'm not good in this topic. So, enough from now. Hope tiadalah yang hendak bash blog Farahin pula lepas ini. Hahaa...Overall in this topic, I didn't talked about marriage or love. But it was about Be Mature. Hihii...Just Cakap Pandai daripada Farahin. Kuikui..

"Sesungguhnya Allah S.W.T tidak suka akan penceraian, perbalahan. Biarpun boleh tetapi ia tidak digalakkan."




2 comments:

  1. yepp, masa bercinta semuanya indah, bila dah bergaduh semua busuk dan huduh. kadang kadang kita rasa kita matang, tapi dari percakapn dah boleh menunjukkan sebenarnya kita ni matang atau tak :D

    ReplyDelete
  2. bese la 2,,masing2 nak mnyalahkan.boring betol.! :D

    ReplyDelete

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin