Teringat


Akhir-akhir ini aku terimbau kembali. Aku teringat lagi. Pada cinta yang sudah bertahun-tahun diakhiri. Cuaca terik hari ini. Nak kata Malaysia bersalji, kena tunggu kiamat nanti. Tapi hati ni rasa sejuk nak mati.

Terpandang tuala tangan hasil assigment di tingkatan dua. Berhabuk sudah. Aku belek-belek jahitan yang ada di atasnya. Ada bentuk hati, bunga, nama aku dan namanya. Tiba-tiba terasa lucu mengenangkan kegilaan aku pada waktu itu terhadapnya. Namun dalam lucu terasa sebak di dada.

Kenapa? Kenapa hari ini tiba-tiba teringat kepadanya? Untuk apa? Masih  tak sedarkah aku betapa hati ini terasa susah dengan sakit yang ada? Angin bertiup kuat di luar sana. Langsir melambai-lambai hampir menyentuh kipas di siling tingginya. Tapi dalam hati aku ni macam ribut saja.

Azan sudah berlagu. Asar lagi bertamu. Peka deria dengarku meneliti kalimah-kalimah kebesaran itu. Tiba-tiba ideaku mati di situ. Baik aku noktahkan saja entry yang malu nak mengaku rindu.





Kita dah janji nekad tak nak rindu. Jadi of coz kita malu nak mengaku kalau kita tiba-tiba rindu . Jebal mianhae :(

3 ulasan :

ms.antz berkata...

kadang-kadang rindu itu datang menyapa ^_^

http://www.zahidahwahid.com

ELFarahin berkata...

@ms.antz :)

tenku butang berkata...

done follow..jom singgah sini lak.. n follow sekali yea.. =) http://tengkubutang.blogspot.com/2013/03/wordless-wednesday-i-hate-this-bagi-3.html?showComment=1362620836873#c8233176151603559504

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...