Segmen: Jom Puasa Sunat Rejab




Fuyoooh~!! Farahin buat segmenlah~ Wuuuuu~
Hahaha...
Nothinglah. Saja je bagi tajuk bermula dengan segmen.

Esok dah 1st Rejab right?
Jom puasa sunat sambil bayar puasa.
Dua kali seminggu pun ok.
Isnin dan Khamis.
Farahin kena bayar 7 hari.
Anda?
Tak maw tangguh-tangguh taw~
Huhuhu...





Selamat Datang Rejab!!
Lagi dua 2 bulan nak puasa Ramadhan.
Sekejap je kan...
Masa semakin pantas, hidup semakin pendek.
Hipotesis kehidupan tuh!
Acececeyh~~ mentang-2 lah budak Bio.
Kikikiki...I Love Bio!
Even menyusahkan sebab kena menghafal,
tapi BEST sangat dapat kenal 'kawan-kawan' baru
like Mitosis, Mieosis, Chromosome, etc.
Huhu..

So, anyone nak join Segmen: Jom Puasa Sunat Rejab ? Hee~

Syaratnya :
1) Niat puasa sunat puasa Rejab
Sahaja aku berpuasa sunat bulan Rejab pada hari ini kerana Allah Taala.
Bahasa Melayu pun boleh! Jangan risau. Allah s.w.t. itu Maha Bijaksan!
2) Suci daripada hadas besar
3) Ikhlas
4) Jangan tahan perut je. Mulut juga.
Hehee...
5)Beragama Islam.


Hadiah:
1) Berat badan turun! yeahhh~
2) Puasa 1 hari - Seperti berpuasa 40 tahun dan mendapat keredhaan Allah serta syurga tertinggi. 

3) Puasa 2 hari - mendapat kemuliaan besar daripada Allah dan dilipatgandakan pahalanya. 

4) Puasa 3 hari - dijauhkan dugaan dunia oleh Allah, dijadikan sebuah parit panjang yang menghalangnya ke neraka, 

5) Puasa 4 hari - diselamatkan daripada siksaan akhirat kelak serta fitnah Dajjal. 

6)Puasa 5 hari - aman dari azab kubur. 

7) Puasa 6 hari - dibangkitkan dari kubur dengan muka bercahaya. 
8) Puasa 7 hari - Allah mengunci 7 pintu neraka jahannam baginya. 
9) Puasa 8 hari - Allah membuka 8 pintu syurga baginya. 
10) Puasa 9 hari - keluar dari kuburnya lalu menyeru "Laailahaillallah" dan tidak ditolak dia dari memasuki syurga. 
11) Puasa 10 hari - Allah memperkenankan semua permintaan dan hajatnya, dijadikan hamparan perhentian di titian Siratul Mustaqim setiap satu batu dan dijadikan 2 sayap untuk terbang seperti kilat di titian Siratul Mustaqim. 
12) Puasa 13 hari - Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 3,000 tahun. 
13) Puasa 14 hari - Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 10,000 tahun. 
14) Puasa 15 hari - Allah mengampunkan semua dosanya yang lalu di samping menggantikan amalan kejahatan dengan amalan kebaikan. Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 100,000 tahun. 
15) Puasa 16 hari - dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang pertama menziarahi Allah di dalam syurga. 
16) Puasa 19 hari - Dibina sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim dan Nabi Allah Adam. 
17) Puasa 20 hari - Allah mengampunkan segala dosanya yang lalu, dan melakukan amalan baik dengan baki umurnya.

Want more? klik SINI



No comments :