PEDIH


Hari ni saya terserempak dgn 'ex' saya.Saya cuma pandang dia sekilas pandang sahaja.Walaupun hati saya kalau boleh nak pandang dia dengan tepat,bila difikirkan balik,baik hentikan saja hasrat saya tu.Sama ada dekat atau jauh,sama ada lama atau sekeajap saya pandang dia,yg pasti dia tak akan membalasnya.Memang MEMEDIHKAN!!

PEDIH

Pedih
pedih mataku melihat cahaya mentari
yang menderang
sinarnya menyilau
terkebil-kebil mataku mengelip

Pedih
pedih hatiku melihat wajahmu
raut yang terukir jelas kenangan silam itu
membuat hatiku kembang kuncup menahan pedih

Pedih
mengapa harus pedih?
sudah lama berlalu
mengapa masih tetap terasa pedih?

Pedih
berapa lama harusku menanggung perih
kerana menagih kasih?
sedangkan kasih itu
telah berkecai serpih

Pedih
bilakah pedih ini akan beralih?
dan aku tidak perlu sedih meleleh?

3 comments :

r-5 said...

nice sajak adik~ abang pon suka buatsajak, jemput2 lah baca di blog abang ek. :)

mad said...

http://sampahle.blogspot.com/

r-5 said...

adik punya puisi po best2 jugak. hehe