BERHARAP TINGGI

Posted by | On | | 0 Comments
Awak.Saya selalu berharap awak akan tegur saya di 'chatbox' bila kita sama-sama kebetulan 'online'.Tapi awak tak tegur pun sejak awak tau yang 'Ain Syakira' tu adalah saya.Saya rasa awak layan saya dengan dingin.

Tiba-tiba hari tu 'chatbox' awak timbul.Ting!Saya suka sangat.Gembira abizzz!!Saya jawab 'hai' awak.Then,tiba-tiba...."hai,awak!ni saya lar.Mesti awak ingat ni dia."Hancurnya hati saya.Remuk abizzzz!!Dunia yang indah sebentar tadi gelap dalam sekelip mata.Kekasih awak rupanya.Hahaha....saya tertipu.

Saya layan dia macam biasa.Kami kan kawan.Tapi...pada masa yang sama,saya menangis depan komputer.Betapa hampa dan kecewanya saya.Saya tak dapat tahan sakit di dada sampai saya terduling-guling atas tilam.Saya menangis sambil ketawa.Bodohnya saya!Saya ingatkan saya dah tak kisah pasal awak tak tegur saya,tapi rupanya tak.Awak...sakitnya hati saya!

Saya seorang yang susah untuk menangis.Tapi menyedari,dan jelas kalau awak takkan tegur saya hakikatnya,itu sangat menyakitkan!Menyeksakan!Awak.Saya menangis sorang-sorang dalam bilik.Saya perlukan kekuatan.Saya perlukan awak.Tapi awak tak ada.Dan takkan pernah ada untuk saya.Saya minta kekuatan daripada Allah.Alhamdulillah...tak lama tu,saya dah ok.Airmata saya dah tak mengalir tapi hati saya perit sangat!!

Awak.Saya rindukan awak.Sangat rindu.Saya cintakan awak walaupun dah lama kita berpisah.Saya masih cintakan.Sangat cinta!Sampai hati saya susah untuk menyukai lelaki lain.Awak.....andai saja awak tahu segalanya.dan saya juga mampu mengatakan semuanya.Tapi tak apalah.....Biar saya begini....diam,bisu...mencintai awk.

                          KETAHUILAH!AKU SANGAT MENCINTAIMU,SAYANG!!
READ MORE>>

PERAIRAN BERDARAH

Posted by | On | | 0 Comments
Pendam dan pendam...
Lalu tenggelam...
Lemas ke dasar...
Kemudian dihanyutkan arus
yang mendera...
Terumbang-ambing di perairan
Terkapai-kapai tak kesudahan

Berturut-turut hati dilukai
Dilibas ombak yang liar
Disambar petir yang menusuk ke dasar
Kejamnya....
Atas apa yang terjadi pada hati ini
Kasihan....

Kasihan?
Siapa yang mahu mengasihani?
tersenyum nangis...
Sinis aku menanggung keperitan ini...
Kesusahan ini...
Kepayahan ini...
Bagai duyung tiada lagi ekornya
Kasihan...
Tidak juga mati...

Hati ini terus disakiti
Terus terasa sepi...
sunyi sendiri...
Tetap begini...
READ MORE>>

SERU BUAT HATI

Posted by | On | | 0 Comments
Aku ingin bertahan lebih lama
Aku ingin mencinta lebih lama
Aku ingin menyayangi lebih lama

Wahai,hati...
betahlah dengan perasaab ini
tegarlah mencintai
sangguplah menyayangi
kekallah merindui
untuk lebih lama lagi

Wahai,hati...
Marilah kita tangisi perasaan ini
Ayuhlah kita meratapi cinta ini
Sama-samalah kita melalui semua ini
Walau sedingin apa sekalipun

Wahai,hati...
Marilah kita sisipkan dia di sisi kita
Hiaskan takhta mahkota cinta
Seolah kita yakin dia akan kembali

Wahai,hati...
Yang Maha Kuasa itu ada
Dia pemutar masa kita
Tanpa kasih dan cintaNya
Takkan kita masih bernyawa
bersama perasaan ini
sehingga kini
Dialah Yang Maha Memberi keajaiban!

Wahai,hati...
Sama-samalah kita mengharungi
Cinta yang yang tak bernoktah ini
Biarpun jalan ceritanya tidak berubah
Biarlah kita meneruskannya
Sungguhpun berdarah...
Setialah mencintai dia
Semahu kita
Ingin selamanya....

SELAMANYA...
READ MORE>>

ELFollowers

midsem break is coming! yehett. -11/03/2019-