Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

DugAan Allah s.w.t

Posted by ELFarahin | On February 10, 2012 | |
Ya,Allah...
akhir-akhir ini saya sedar bahawa Allah s.w.t sedang menguji saya...
Allah s.w.t sedang menduga hati saya...
Allah s.w.t sedang menduga kesungguhan doa saya...

Namun hanya Allah s.w.t Yang Maha Tahu akan segalanya...
Dia Maha Tahu hati saya sempit melawan diri sendiri...
Dia Maha Tahu betapa dengan keadaan terpaksa sungguh saya berdoa moga cinta itu lenyap daripada kehidupan saya.

Hikmah,
Allah s.w.t memberi kita dugaan pasti ada hikmah.
Pertama,mengukuhkan iman.
Kedua,teguhkan pendirian.

Allah s.w.t tidak akan memberi dugaan yang melepasi batas kemampuan hambaNya.
Tapi...
Dia Yang Maha Tahu akan kelemahan saya...
dugaan yang diberiNya akhir-akhir ini hampir melemahkan saya...
malah menjatuhkan saya...
Hati tiba-tiba berhenti melawan...
Kesungguhan seolah-olah perlahan-lahan kerapuhan....

Saya berharap,
Saya tak perlu melewati dugaan ini lagi.
Ia menyesakan.
Ia menghimpit saya di dalam kesempitan.
Saya tak ingin menghadapi dugaan ini lagi.

Lihatlah...
betapa lemahnya saya...
betapa mudah saya jatuh begitu sahaja.

Ya,Allah...
izinkan hambaMu ini melewati hari-harinya tanpa kehadiran lelaki itu.
Izinkanlah merentasi masa tanpa mengenangkan setiap detik lalu hamba dengan lelaki itu.
Izinkanlah hamba menikmati keindahan pemandangan yang Engkau cipta tanpa perlu hamba menatap lelaki itu.
Izinkanlah hamba melewati segalanya tanpa lelaki itu....
Izinkanlah hambaMu ini Ya,Allah...
Izinkanlah hamba...
Kasihanilah hati, jiwa dan emosi hambaMu ini...
Ya,Allah DiriMu Yang Maha Pemurah...
Maha Penyanyang...
Maha Pengasih...
Maha Pencinta.

No comments:

Post a Comment

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin