Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

Thursday Crush

Posted by ELFarahin | On March 15, 2012 | |

Assalamualaikum...

Hmm...hari ini hari apa ? Siapa yang masih belum berganti kalendar, hari ini hari Khamis, 15/03/2012. Hehe... Ok. Saya tahu hari ini hari Khamis dan esok ada Naruto Shippuden di TV3 jam 7 malam. Hahahaha.... Tapi hari ini juga adalah hari yang menyedihkan dan menyakitkan. Hari ini saya teringat kepada ex-bf lah... Macam siot ! Saya bermati-matian hendak lupakan dia tetapi no wonder why and how, dia muncul secara tiba-tiba di fikiran saya. Lawaknya, muncul semasa saya sedang leka menggulung doh untuk buat kuih siput. Tambahan, lagu-lagu di radio menambahkan lagi siot ! Even lagu Hands Up pun sudah tidak dapat buat saya enjoy. Semasa sedang menggulung kuih siput, hati saya rasa sempit dan saya merasakan kepiluan dan kegelapan sedang menghampiri dunia saya. Dalam masa yang sama, hati saya menyebut "Oppa" banyak kali. Pada saat itu, saya memang memerlukan imaginasi saya. Fantasi saya. Saya perlukan Yesung oppa. Saya pejamkan mata dan bila saya buka, bening mata saya basah. Saya tidak menangis tetapi itu tandanya hati saya menangis. Saya pejamkan mata saya semula dan tarik nafas. Saya cuba tenangkan diri. Saya bayangkan Yesung oppa datang memeluk saya dari belakang. Yesung oppa menggosok bahu saya. Dia memujuk saya. Namun itu hanya berhasil buat seketika. Hati saya kembali sakit dan terasa sempit. Tanpa sedar, air mata sudah memenuhi mata saya sampai pandangan saya kabur. Macam mana pun, saya cuba bertahan daripada menangis. Ya. Saya tidak menangis. Tetapi, bagaimana hati saya?

Selepas siap menggulung doh , saya online FB saya. Best Friend saya Farrah /Dyy Dealova(FB) telah menanda saya dalam statusnya. Dia tulis ,


Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar....


Kata-kata itu memang menaikan semangat saya semula. YES! Bantuan datang tepat pada masanya ! Huhu... Alhamdulillah... ^^

Semasa rasa sakit dan sempit itu masih bersisa di hati saya, saya telah post status ini,


Aku cuba melawan gambaran akal ...
Cuba menahan tumpahnya rintihan ...
Sedikit demi sedikit ,
aku merasakan kegelapan ...
kesunyian ...
kepiluan ...
Aku menjerit ...
Hatiku memanggil ...
Di mana Putera Awan ku?Aku perlukannya di saat ini....Kesakitan itu kembali ...
dan aku butuh kesembuhan dari curah kasihnya ....
Senyumnya ....
dan renung matanya indah ....
Tiba-tiba...
Bening mataku dibasahi sebutir mutiara ....
Ya !
Aku tersangat membutuhkannya ...Menghindarkan aku daripada dibelenggu kesakitan itu....
Yesung oppa ...


Macam mana pun, sekarang saya sudah okay ! Alhamdulillah... ^^




No comments:

Post a Comment

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin