Merindu Lagi

Assalamualaikum...



Rindu sangat...hukhuk....


 (Dari kiri)Boy,Marrie,Nik.

Marrie mati digilis van di hadapan rumah. Menggelupur di depan mataku yang rabun. Aku tidak dapat melihat keadaannya yang mengerikan dengan jelas kerana ketika itu aku tidak memakai cermin mata.
Kemudian Nik. Ditemui terbaring di depan rumah pada satu malam. Dijangkakan kemalangan. Hidup dalam kira-kira 2 bulan sejak kemalangan dalam keadaannya lumpuh kerana kakinya bengkak dan bernanah. Mati sambil matanya memandangku ketika aku sedang asyik menonton televisyen dan dia terbaring di atas tilam di sebelahku umpama bayi manusia yang baru lahir.
Yang terakhir ialah Boy. Mati kerana dijangkiti kuman akibat gigitan seekor kucing ditengkuknya. Sakit dalam beberapa hari dengan air liurnya asyik meleleh dan dia asyik menyendiri di bawah katil. Tidak makan, tidak minum. Aku yang selalu bangun lambat time weekend, bangun je tahu-tahu dia dah tak ada. Sudahpun dikebumikan.

Ya,Allah. Hamba rindukan ketiga-tiga mereka. Sangat rindu. Sangat sangat rindu.

Kakak rindukan kamu semua. Farahin rindukan Mama Marrie. Kamu semua mati dalam keadaan tragis. Malah penderitaan kalian sebelum mati juga diperlihatkan kepadaku. Aku sedih. Pilu hati ini mengingatkannya.



2 comments :

Mrs. Sarah said...

ini adalah ujian Allah... jangan bersedih ye.. Allah sahaja yang faham kerindunan kami kepada kucing2 yang tersayang :)

Nurmujahidah Ismail said...

http://mujadafewa.blogspot.com/2012/12/aku-benci-bila-kau-buat-aku-cinta-kamu.html

sabar la,, ada hikmah di sebalik kejadian,,