Jaminan Cinta

Posted by | On | | 0 Comments

Assalamualaikum....

Hmm....as we know, cinta tidak menjamin apa-apa. FINE!! I agree!! But, apa sudah jadi dengan saya sekarang? Kerana cinta dahulu, iman saya turut jadi goyah?? TERUK!!! Bagaimana seksanya bila ada ketika terpaksa bertahan kuat dalam keadaan yang sesak dan memenatkan. Anda fahamkah apa yang saya maksudkan ini? Sudah tentu tidak~~ Baiklah. Saya bercerita sendiri sahaja. 'Cinta tak menjamin apa-apa'. Tapi ia sedang merubah cara hidup saya. Bergantung pada saya sama ada hendak meneruskannya atau memperbaiki hidup ini sebaik mungkin.

Huh~~ malaslah nak menaip.....
pffft !



READ MORE>>

Homework....homework....

Posted by | On | | 0 Comments
Assalamualaikum....

Hwaaaa !! Banyaknya homework !!! Bad mood jadinya. Add Math ini tak terenjoy rasanya. Bak kata cikgu, "Enjoy do your Add Math." Ah! I can't!! I'm so stress!! There are many homework left!!! Inilah akibatnya 9 hari tak masuk kelas. Semuanya demi kawad kaki hari tue. Hukhukhuk....eotteokhae?!!! Oppa~~
READ MORE>>

Bertarung

Posted by | On | | 0 Comments
Image result for girl alone sad
Aku sudah lepaskan cabaran yangku terima dahulu,
aku meninggalkan permainan itu,
dan memulakan permainan yang baru,
dengan langkah yang baru.

Tetapi mengapa,
mengapa permainan yang ini jua turut mencabar jiwaku?
persis saja seperti permainan dulu,
aku terpaksa bertarung tegar dengan diriku sendiri.

Dan ia masih sama,
aku bertarung sendirian,
dengan perisai IMAN,
berserta senjata DOA.

Akan menangkah aku?







READ MORE>>

Tabah Tapi Lemah

Posted by | On | | 0 Comments
Assalamualaikum....

Hmm....lately, honestly saya asyik cari cerita pasal Pengx saja. No wonder why? Pengkid ini as we know mereka perempuan yang berperwatakan seperti lelaki dan menjalinkan hubungan sejenis yang melampaui batas. Kita tengok mereka ini nampak 'kuat' kan? Yalah. Berpakaian serta lagak seperti lelaki. Gagah perkasa gitu. Hahaha.... Tapi sedarkah anda 'kekuatan' mereka itulah kelemahan mereka. Kelemahan mereka sebagai seorang perempuan.

Seperti saya. Saya juga perempuan. Tetapi saya juga ada tingkah laku yang lasak sedikit. Hendak tahu kenapa? Sebab saya tak nak tunjuk kelemahan saya sebagai seorang perempuan. Dulu saya TABAH berpura-pura berkeadaan baik bila berhadapan dengan gf ex saya. Dulu saya TABAH berhubung baik dan mesra dengan dia. Tapi sekarang saya LEMAH. Bila saya bertembung dengan dia, saya buat tidak peduli saja. Saya pura-pura tidak kenal atau tak nampak dia. Saya tidak seTABAH dulu. Saya sudah LEMAH dan hakikatnya semakin LEMAH.

Cinta, hati, jiwa, perasaan, emosi, fikiran, tingkah-laku, tindakan,
Semua di atas berkaitan dengan IMAN saya.
Salah satu atau semuanya 'rosak',
Maka IMAN saya juga akan mudah ROSAK.

Astaghfirullahalaziim...
Siapalah yang boleh bantu saya selain daripada
Allah s.w.t. dan diri saya sendiri?
Tiada sesiapa....
Cuma saya dan Allah s.w.t.

Alamak! saya baru perasan yang saya sudah lari sedikit dari tajuk asal. Apa yang saya hendak sampaikan sebenarnya,

Pengkid itu tetap perempuan. 'Kuat' mereka seakan lelaki tetapi hakikatnya LEMAH tetap sebagai perempuan. 'Rusuk kanan Adam' ini LEMAH kerana ada segelintir 'Adam' tidak tahu menjaga 'rusuk'nya dengan baik. Atau mungkin tidak sengaja mengabaikannya serta melupakannya.

Wahai 'Adam',
Jangan tunggu 'rusuk' itu hancur menjadi debu seakan pasir baru hendak disimpan dan dijaga di dalam bekas yang bersalut emas.

Allahuakhbar....


P/S: 'Adam' di sini merujuk kepada kaum lelaki. Bukan hanya kekasih. Tetapi suami, bapa, abang, sepupu lelaki, saudara lelaki, datuk, pak cik dan selebihnya.


READ MORE>>

ELFollowers

it's the only life to live. death is not a choice. Live ! -20/12/2018-