Tuan blog masih bernafas ya haha - 31/5/2025
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header
Showing posts with label REMAJA. Show all posts
Showing posts with label REMAJA. Show all posts

Happy Teacher's Day

Posted by ELFarahin | On May 16, 2012 | | 1 comment:


Assalamualaikum....

Happy Teacher's Day to all teachers around the world!
Inclucing Ustaz & Ustazah too~

Can I list my teacher's name?
*Gosh! They will found my blog soon. hihi...*

1. Puan Maria 2. Puan Jannah 3. Tuan Haji Abdul Wahid
4. Encik Masnin 5. Puan Hajah Asmah
6.Puan Hafsah 7. Puan Tumini 8. Encik Zulkiflie
9. Encik Zulfikri 10. Ustaz Rozman
11. Ustaz Fuad 12. Ustazah Rosnah
13. Ustazah Mazlin 14. Ustazah Murni 15. Puan Noraida
16. Puan Fadhilah 17. Ustazah Wahyuni
18. Ustazah Kamariah 19. Encik Ardino
20. Puan Aisyah 21. Encik Samian 22. Puan Mahfuzah
23. Puan Siti Mariam 24. Puan B. Ratikhan
25. Miss Gaiathri 26. Puan Azwa 27. Puan Shuraidah
28. Puan Mahwan 29. Puan Hasnah
30. Puan Monaliza 31. Miss Zarina Bi
32. Puan Noraini 33. Encik Shafarin
34. Miss Siva 35. Puan Arisah
And many more teachers that ever gave me
support & knowledge!
Thank you, teachers!
Shukran ya Ustazah wa Ustaz!
Kamsahabnida!





READ MORE

Long Live Palestine

Posted by ELFarahin | On May 15, 2012 | | No comments:




Mari dengar ini cerita ada satu benda ANA nak kasi taw pada semua, dengan ini ANA menyeru semua bloger-bloger untuk menukar kan DP FAcebOOk kepada DP yang ANA telah selit kan kat bawah ni dan juga beberapa link untuk semua.. lihat bertapa teruknya saudara kita di bantai di luar sana hanya kerana ingin menegakkan kebenaran.

Minta TOLONG semua sahabat Menukar gambar profil anda Tahanan Palestin yang berada di Mogok Lapar memerlukan Bantuan anda, Sila Kongsi Status ini dengan kawan anda untuk menyebarkan KESEDARAN tentang Mogok lapar yang terbesar dalam sejarah ..

Bilal Thiab ... 76 Hari
Thaer Halahleh ... 76 Hari
Hassan Safadi ... 70 hari
Omar Abu Shallal ... 68 Hari
Mohammedd Al-Taj ... 60 hari
Mahmoud Sarsak ... 54 Hari
Faris Al-Natur ... 47 hari
Jafar Ezz Al-Din ... 53 Hari
Abdallah Al-Barghouthi 32 Hari
lebih daripada 2000 Banduan .... 27 hari

Berkongsi dan jangan biarkan Media Barat mengebumikan kes mereka, semua mereka meminta HAK ASASI mereka sebagai tawanan perang, hak Lawatan, Hak pendidikan dan hak-hak lain yang diisytiharkan oleh undang-undang antarabangsa. *mereka terseksa setiap saat, dan boleh mati bila-bila masa sahaja, ada yang telah turun 30 kg, bleeding di beberapa bahagian di tubuh, dan gigi pun luruh,,, sama-sama kita banyakkan taubat & berdoa untuk ikhwah kita di sana,tolong sebarkan ke semua group yg ada, ini antara usaha kecil yg boleh kita buat , Perang Media ! Pilihan lain yang boleh digunakan bagi lelaki dan perempuan..




















                                           maher zain juga turut menukar DP beliau

palestine kini

""♥ Allah ♥ Rasulullah""
READ MORE

Putus Harapan

Posted by ELFarahin | On May 15, 2012 | | No comments:
Assalamualaikum....

Topik hari ini...Putus Harapan?! Siapa yang putus harapan? Putus harapan atau putus hayat? Saya? Saya hampir putus asa lah. Paper Kimia hari ini buat saya rasa macam hendak putus urat saja. Huhu... Susah~~ Tapi paper 1 & 3, cantik~~~ Tak ada lah kusut sangat. Hehehe... Masa paper 2, saya siap buat puisi lagi di atas kertas text pad yang terlebih. Habis, nak semak paper 2 banyak-banyak kali tapi tetap tak ingat apa-apa. Majoriti, saya kasi  tembak ala ejen 096*Tahun lahir saya*. Hahaha... Pasal puisi itu, nanti saya post ya! Geadaryeo!*betul ke ni?* hehee..



READ MORE

Cirit-Birit

Posted by ELFarahin | On May 14, 2012 | | No comments:
Assalamualaikum..






Huaaaaa !! Sudahlah seharian stomachache. Kertas Sejarah tadi pula menambahkan headache di kepala pula. Susahnyaaaaaaaaa~ !! Jawab soalan sambil muka berkerut-kerut sebab sakit perut. Rasa macam nak tercirit-birit pun ada masa jawab soalan. Sudahlah ada penyakit hyperhydrosis. Sebab terlalu sakit, tangan aktif berpeluh. Nak buat karangan pun susah. Habis basah lecus kertas soalan. Huhu...Sabar saja. Urmm....takutnya dengan result nanti~~~Huaaaaaa~!! Eotteokhaeyo~!!



READ MORE

Happy Mother's Day

Posted by ELFarahin | On May 13, 2012 | | No comments:



I have such a SUPER MAN that will always be SUPERBbbbb for me...
They are FATHER and SUPER JUNIOR.
I also have such a SUPER WOMAN ever...
My MOM for sure!
She willing to do anyything for me...
Maybe sometimes I feels like no one understand me...
But she did...
Even certain things she won't,
That is because I don't want to let her understand or know it.
She is a friend in need..
Even I don't share everything with her,
But she always there to hear.

I LOVE YOU, MOM...




Me,
the one who hard to tell about how I feel.
Why too shy??
I even don't know why.
Some people ever said,
"we don't need to tell him/her how much we love him/her."
Yes.
It's true.
Maybe it is too hard for me to tell her how much I love her,
but it is doesn't hard at all to show how much I love her.

It's hard for you to tell your MOM how much you LOVE her?
You can tell Allah about that.
He will tell your MOM about it in His way.
Insyaallah...

HAPPY MOTHER's DAY
for all MOTHERS around the world.
Alhamdulillah...
Thanks to Allah because He had created someone who are
gorgeous, cool, pretty, kind, nice, caring, etc.
like you.


"Today, you're still here...And we still together...
Someday, one of us might be never..
But what you must know is
My Love for you will stay forever."

Your daughter,
-Nurfarahin-



READ MORE

Brother & Boyfriend

Posted by ELFarahin | On May 11, 2012 | | 1 comment:
Assalamualaikum...

Suddenly teringat pula saya akan sesuatu. Ada suatu ketika itu saya berbual dengan rakan saya. Kami pada waktu itu sedang menunggu van sekolah. Sambil-sambil itu, kami mencuci mata melihat sepasang lelaki dan perempuan naik motor bersama. Kami...

"Kak. Cuba akak tengok tu. Agak-agak kapel ke adik-beradik?"


"Kita tengok. Kita tengok."

Sebaik sahaja perempuan itu menaiki motor yang ditunggang oleh si lelaki, perempuan itu tidak memegang atau memeluk pinggang si lelaki. Kami...

"Sah! Adik-beradik."


"Kan? Kalau kapel mesti dah pegang pun."

Hahaha...

You know what? It was like a trend bercinta melampaui batas. But not for me. What the fish! Kalau Yesung oppa memang berada di hadapan saya and hendak menyentuh saya tanpa berlapik, I don't think so that I'll allowed it. Even memang teringin sangat!*Hush! Godaan syaitan itu.....* Hahaha... Okeylah. Just itu saja yang hendak di-share-kan. Bagi anda yang still menjaga tatacara bercinta/berkapel, Alhamdulillah. But for those that still in the same way, better get married lah weyh. Huhu...Jangan marah. Nanti cepat tua, boyfriend/girlfriend lari. Hehee...



READ MORE

Ever Lasting Boyfriend

Posted by ELFarahin | On May 11, 2012 | | No comments:




Kim Yong-soo ialah namaku...
Kim Jong Woon ialah sahabat karibku...
Atau lebih senang dikenali dengan Yesung.
Lee Yu Jin...
Siapakah dia?
Perlukah aku perkenalkannya?
.....
Lee Yu Jin ialah musuh hatiku...
Dia telah membahagiakan aku siang dan malam selama hampir 2 tahun.
Dia telah memberi aku mimpi-mimpi yang indah ketika aku sedang nyenyak beradu.
Dia telah menyinari hari-hariku dan membuat aku tersenyum selalu.
Namun,
setelah dia menghadiahi semua itu kepadakau,
dia meninggalkan aku.
Kata-kata cacian dan penghinaannya seakan telah meremukkan segala kebahagian, kegembiraan yang telah dihadiahkan olehnya kepadaku.
Hatiku remuk kerana dia.
.....


Pada hari itu aku menangis di taman permainan yang sentiasa menjadi tempat aku dan Yesung meluangkan masa bersama.
Kami belajar, bergurau, berbual, bermain,
segala yang menyeronokan telah kami lakukan di taman permainan itu.
Tetapi pada hari itu, taman permainan tersebut kosong.
Sunyi.
Tiada sesiapa di situ.
Cuma aku dan hatiku yang sedang remuk teruk itu.
Air mataku menitis, jatuh ke tanah lalu meresap ke dalamnya.
Aku terus menangis dan menangis.
Sepertimana hatiku yang remuk itu terus berdarah dan berdarah.
.....
Tiba-tiba datang seorang budak lelaki menepuk bahuku.
Dia memberikan sebar coklat.
Comel.
Teringat aku pada ketika dulu Yesung sentiasa memujuk aku dengan coklat dan aiskrim.
Ah! Terasa rindu pula aku pada sahabatku yang satu itu.
Ke manakah dia?
Aku memerlukannya sekarang.
Budak lelaki itu pergi sebaik sahaja memberikan cokelat itu kepadaku.
Lupa pula aku hendak bertanya siapakah yang memberi cokelat tersebut kepadaku.
.....

Tidak lama kemudian,
aku terdengar suara riang kanak-kanak tidak jauh dari taman permainan.
Kelihatan Yesung ada bersama mereka.
Dia sedang memberikan belon dan coklat kepada kanak-kanak tersebut.
Baru aku perasan, coklat itu sama dengan coklat yang diberikan oleh budak lelaki tadi kepada aku.
Yesung.
Dia sentiasa memahami aku.
Dia tahu bila masanya aku memerlukan dia.
Yesung memandang ke arahku dan melemparkan senyumannya yang menawan.
Dia melambai-lambaikan tangannya kepadaku.
Mengajak aku supaya menyertainya.
Aku mengesat air mata yang penuh membasahi pipiku lalu bangun dan pergi ke arah Yesung.
......
Sebaik sahaja aku mendekatinya,
Yesung menghulurkan sebiji belon yang diikat dengan benang kepadaku.
"Ambillah."
Aku hendak mengambil belon tersebut tetapi terhenti apabila aku melihat terdapat sebentuk cincin terikat pada kaki benang tersebut.
"Cincin?"
Yesung mengangguk sambil tersenyum.
Dia menarik tanganku dan menyarungkan cincin berserta belon itu ke jari manisku.
Hairan.
Cincin tersebut tidak longgar mahupun sempit dijariku.
Bijak.
Yesung memang pandai menilai dan memilih.
.....


Sebaik sahaja belon habis diberikan kepada kanak-kanak,
aku dan Yesung duduk di bawah sebuah pokok.
Selesa rasanya apabila Yesung berada di sisiku.
Namun,
hatiku tetap masih terasa sakit.
Aku meletakan kepalaku di bahu Yesung dan membelek cincin pemberiannya yang masih tersarung di jariku bersama belon berbentuk hati itu.
"Cantik tak?"
Aku hanya mengangguk.
"Ada nama kita di bahagian dalamnya."
Aku mengangkat kepalaku dan memandang ke arah Yesung.
Kemudian membuka cincin itu  perlahan-lahan.
Benar.
Terukir 'Kim Jong Woon Love Kim Yong-soo' pada bahagian dalam cincin tersebut.
Aku tidak terkejut.
Wajarlah Yesung menyayangi aku.
Aku juga menyayanginya.
Aku menyarung cincin itu kembali ke jariku dan meletakan kepalaku di bahu Yesung semula.
"Saya cintakan awak."
Ujar Yesung kepadaku.
"Saya pun cintakan awak."
Balas aku spontan.
"Bukan 'cinta' itu."
Aku mengangkat kepalaku dan memandang ke arah Yesung.
Aku melihat wajah Yesung yang putih dan sentiasa tersenyum itu.
Dia memang seorang yang periang.
Tiba-tiba Yesung mengucup dahiku.
Lama.
Aku terkejut.
Belum pernah Yesung mencium dahiku sebelum ini.
Aku mengalih pandanganku ke tengah taman permainan lalu memaksa diriku mengukir senyuman.
Namun,
akhirnya air mataku jatuh.
Aku teringat akan Yu Jin ketika itu.
"Kenapa?"
Yesung bertanya cemas.
Air mataku semakin laju mengalir.
Dadaku terasa sakit semula.
Yesung memeluk aku.
Dia mengusap rambutku.
"Shh..jangan menangis. Saya tahu apa yang sudah terjadi."
*********************
Pagi ini terasa dingin sangat.
Ke manakah Yesung?
Selalunya dia akan menungguku di pagar sekolah sebelum masuk ke kelas.
Sedang aku mencari-cari kelibat Yesung,
aku terpandang akan Yu Jin sedang duduk di bangku kantin sambil membaca buku.
Rajin.
Aku hendak mendekatinya tetapi tiba-tiba datang seorang perempuan dan dengan selambanya mencium pipi Yu Jin.
Dia sudah ada penggantiku.
Tiba-tiba mataku ditutup oleh sesuatu.
"Teka siapa?"
"Leeteuk!"
Jawabku, riang.
Mataku dibuka.
"Hah! Siapa Leeteuk?"
Yesung bertanya hairan.
"Bergurau sajalah."
"Ingatkan sudah ada teman baru."
Ujar Yesung seakan merajuk.
"Eleh. Merajuk. Alah comelnya dia merajuk. Alah cutenya."
Aku cuba untuk memujuknya.
Namun dia asyik mengelak daripada memandangku.
Jadinya, aku memberanikan diri mencium pipinya.
Mujur sampai.
Maklumlah,
lelaki ini tingginya kira-kira 27 sentimeter lebih daripada aku.
Jadi aku terpaksa menjinjitkan kakiku semasa hendak menciumnya.
Taktikku berjaya.
Yesung tidak merajuk lagi.
Sebaliknya dia meminta supaya aku melakukan hal yang sama sekali lagi.
Aku menjelirkan lidah kepadanya lalu berjalan pergi meninggalkannya di belakang.
Dia mengejarku dan tidak semena-mena dia mendukungku.
Aku menjerit minta dilepaskan.
Mujur dia melepaskan aku.
Jika tidak,
sampai ke kelas nanti aku digendong olehnya.
......


Guru sedang mengajar di hadapan.
Aku juga sedang asyik menumpukan perhatian.
Tiba-tiba sebuah kertas yang direnyukan menjadi bentuk bulat datang kepadaku.
Seseorang telah membalingnya kepadaku.
Aku membuka renyukan tersebut.
Cikgu ini membosankan.
-ELB-
Yesung.
Dia tidak pernah puas mengusik aku.
Shh...Jangan kacau.
-ELF-
Aku merenyukan kertas itu kembali menjadi bulat lalu membalingnya kepada Yesung semula.
Aku tidak lagi diganggu olehnya selepas itu.
Yesung.
Dia memang menghormatiku.
.....
Ketika waktu rehat, aku terpaksa bersendirian.
Yesung sibuk membantu guru di perpustakaan.
Sedang aku makan di kantin,
tiga orang perempuan duduk di hadapanku.
Kedengaran nama Yu Jin asyik disebut-sebut oleh mereka.
Padanlah.
Salah seorang perempuan tersebut ialah perempuan yang aku nampak telah mencium pipi Yu Jin pagi tadi.
Lebih tepat, kekasih Yu Jin yang baru.
"Sayang!"
Perempuan itu memanggil seseorang.
Adakah Yu Jin yang dipanggilnya?
Harap tidak.
Tapi siapa lagi yang layak dipanggil sayang kalau bukan teman lelaki?
Aku segera bangun untuk melangkah pergi supaya dapat mengelak daripada dilihat oleh Yu Jin.
Pasti dia juga tidak mahu menemui aku.
Malangnya, aku terlanggar dia sewaktu aku hendak pusing ke belakang dan mangkuk sup yang aku pegang tertumpah ke kemejanya.
Aku terkejut.
Aku memandang Yu Jin dengan penuh ketakutan.
"Hoi! Buta ke?!"
Papp !!
Aku ditampar oleh teman wanita Yu Jin.
Setelah itu, aku terus berlari pergi dan menyorok di belakang sebuah bangunan sekolah.
Aku menangis sekuat hati di situ.
Pipiku sakit ditampar oleh teman wanita Yu Jin.
Hatiku sakit kerana teringatkan Yu Jin.
Kedua-dua insan itu benar-benar menyakitiku.
Aku memandang ke sisi kiriku.
Terdapat sebatang besi yang berbucu tajam di situ.
Aku mengambil besi tersebut lalu menggores sesuatu di atas lenganku menggunakan bucu besi yang tajam itu.
Entah bagaimana aku terfikir untuk melakukan hal yang sebodoh itu.
Darah banyak mengalir keluar dari kesan gores itu.
Tidak lama kemudian, pandangan mataku menjadi gelap.
Aku tahu bahawa aku akan pengsan.
Harap Yu Jin tidak akan menemui aku di sini.
***************

Aku sedang menangis.
Tiba-tiba datang seorang budak lelaki meghulurkan sebatang asikrim vanilla kepadaku.
"Makanlah. Untuk awak."
Aku makan aiskrim tersebut bersama budak lelaki itu.
"Saya janji. Saya takkan buat awak menangis. Saya akan jadi ELB untuk awak."
Ujar budak lelaki itu.
"ELB?"
"Ever Lasting Boyfriend."
Jawab budak lelaki itu lalu ketawa.
Aku membuka mataku perlahan-lahan.
Kepalaku terasa sakit sangat.
Mataku meliar sekeliling.
Adakah ini hospital?
Aku memandang ke sisi kanan.
Kelihatan sebuah kotak coklat berada di atas meja.
Yesung ada datangkah?
Tidak lama kemudian kedengaran pintu wad dikuak.
"Eh! Awak sudah bangun?"
Yesung berjalan pantas ke arahku.
Aku dapat melihat ada kerisauan di wajahnya.
Pasti itu gara-gara aku.
"Saya panggil doktor."
Aku segera menangkap tangan Yesung.
Menghalangnya daripada bertemu dengan doktor.
Biarlah.
Aku mahu dia menemani aku di sini.
Aku tidak perlukan doktor.
Yang aku perlukan cuma dia.
Hanya dia seorang.
Aku menggeleng-gelengkan kepala sebagai tanda 'tidak perlu'.
Yesung duduk di sisi kiri katil.
"Kenapa awak buat macam tu? Kalau awak perlukan saya, awak boleh cari. Boleh panggil. Kalau perlu, awak boleh jerit nama saya kuat-kuat."
Bebel Yesung, marah.
Aku tidak faham apa yang sedang dikatakan olehnya.
"Tak..faham."
"Tak faham? Itu. Kenapa awak ukir nama saya guna benda tajam di tangan? Kenapa? Tak cukup kertas?"
Ukir nama? Nama Yesung?
Aku menoleh ke arah tangan kananku lalu membuka balutan yang membaluti tanganku.
"Eh! Awak buat apa tu?"
ELB?
Kenapa aku ukir nama ini?
Seingat aku pada waktu itu aku terfikir akan Yu Jin?
Aku berfikir sejenak.
"Yong-soo. Awak okey?"
Aku menggores ELB pada tanganku sedangkan pada waktu itu aku terfikirkan Yu Jin.
Aku bermimpikan budak lelaki sebelum aku menyedarkan diri.
Aku memandang ke arah Yesung.
Yesung.
Lelaki yang tidak pernah membuat aku menangis.
Dia menghadiahi aku kegembiraan, kebahagiaan, keseronokan, dan banyak lagi dan tidak pernah memintanya dibalas.
Begitu juga cintanya terhadapku.
Dia tidak mengungkit walau sedikitpun mengenai itu sejak dia meluahkannya kepadaku.
Dia ikhlas menjadi sahabatku.
Dia ikhlas menemaniku.
Malah dia ikhlas mencintaiku.
Aku terus memandang wajah Yesung.
Aku mengamati segalanya yang telah diberikannya kepadaku melalui wajah itu.
"Saya pergi panggil doktor."
Yesung berlari keluar meninggalkan aku.
Aku memandang ke arah tangan kiriku.
Cincin pemberian dari Yesung masih tersarung di jariku.
Sejak hari itu,
aku tidak pernah menanggalkannya.
Terasa sayang untuk ditanggalkan.
Dengan adanya cincin itu dijariku, aku dapat merasakan seolah-olah Yesung ada bersamaku.
Segala kenangan kami bersama akan bermain di fikiranku apabila aku mengamati cincin itu.
*****************


Dingin sungguh malam ini.
Bulan pun mengambang penuh.
Cantik.
Bintang-bintang pun banyak di langit.
Aku memejamkan mataku dan menikmati angin malam yang menderu.
Tiba-tiba aku dipeluk seseorang daripada belakang.
Aku terkejut lalu memusingkan badanku ke belakang.
Yesung.
Dia sedang mengangkat kedua-dua belah tangannya seolah-olah seorang penjenayah sedang diacukan pistol kepadanya.
Lucu.
"Terkejut saya."
"Maaf. Tak sejuk ke? Awak pun baru keluar dari hospital kan?"
Tanya Yesung sambil berdiri di sebelahku.
"Tak apa. Saya okey."
"Emm...Yong-soo. Awak mahu tahu tak siapa yang hantar awak ke hospital hari itu?"
"Emm...Ambulance."
Balas aku lalu ketawa kecil.
"Lee..Yu Jin. Dia yang hantar awak."
"Oh. Cakap pada dia, terima kasih ya."
"Awak tak marah ke saya sebut nama dia?"
"Kenapa pula?"
"Tiada apa."
Yesung.
Dia sentiasa hendak menjaga hatiku.
"Emm..Yesung. Esok petang jumpa saya di tempat biasa boleh?"
"Okey."
**************


Aku sedang duduk di bawah pokok yang berada di taman permainan sambil memejamkan mata mendengar lagu Smile Again yang dinyanyikan oleh salah seorang penyanyi kumpulan Super Junior,iaitu Ryeowook.
Tiba-tiba sebatang aiskrim vanilla dihulurkan kepadaku.
Yesung.
Dia sentiasa menepati masa.
"Terima kasih."
"Dengar lagu apa itu? Sini?"
Yesung menarik sebelah fon telinga dari telingaku lalu diletakan di telinganya.
Dia memejamkan matanya dan mengamati lagu tersebut.
Yesung.
Dia seorang yang teliti.
Dia meneliti lagu itu untuk meneliti jiwa aku.
Geuroda gipeun sangcheoga
Amun geuddaen barabwajwo
Nal wihan dan han saram
neorul.
"Sudah."
Aku menarik fon telinga tersebut dari telinga Yesung sebaik sahaja lagu itu tamat.
Aku perlu memberitahunya sesuatu.
"Okey. Saya hendak beritahu awak sesuatu."
"Apa?"
"Tapi sebelum itu saya hendak tanya pada awak."
"Apa?"
"Awak masih sukakan saya ke?"
Yesung mengangguk perlahan.
"Okey. Saya rasa...saya pun sukakan awak juga."
Yesung terkejut.
Dia mengalihkan pandangannya ke tengah taman permainan.
Taktik yang sama yang pernah dilakukan olehku.
Kemudian, dia tersenyum.
"Terima kasih."
Ucap Yesung.
"Tapi..."
"Tapi apa?"
Perkataan 'tapi' yang disebut oleh Yesung mendapat perhatian aku.
Adakah dia mahu mengatakan 'tapi dia sudah ada teman wanita baru'?
"Tapi kalau awak buat semua ini untuk jaga hati saya, saya rasa tak perlu. Awak boleh ambil sebanyak masa yang awak mahu untuk siap sediakan hati awak. Kalau awak tak dapat nak terima saya pun, saya tak kisah. Yang penting, awak ada di sisi saya. Lagipun, saya kan dah janji nak jadi ELB awak. So, I'm ever last yours."
Yesung.
Dia memang tidak suka memaksa.
"Terima kasih. Saya mengaku hati saya masih belum bersedia. Tapi anggaplah ini merupakan langkah pertama saya untuk siap sediakan hati saya. We're ever lasting friends, right?"
Aku bukan hendak berlaku hipokrit.
Tetapi inilah yang sejujurnya.
Mungkin benar memang aku terlalu sakit.
Dan hati aku amat sukar untuk sembuh.
Tetapi percayalah.
Yesung lebih baik daripada seorang teman lelaki.
Aku cuma memerlukannya.
Dia...
lelaki yang tidak pernah membuat aku menangis.
Lelaki yang membawa keajaiban dalam hidupku.
Dia telah menghadiahi aku segalanya.
Persahabatan dan percintaan.
Dia bagaikan awan.
Yang sentiasa meneduhiku, menemaniku, melindungiku siang dan malam.
Dia akan tiba disaat aku memerlukannya.
Dia akan muncul tanpaku pinta.
Mungkin dia juga akan menjadi penyembuh bagi hati ini.
-TAMAT-
##############################



P/S : Mianhae~~Endingnya tak berapa nak best kan? Huhu...





READ MORE

Something Fishy~

Posted by ELFarahin | On May 10, 2012 | | No comments:
Assalamualaikum...

Pukul berapa sekarang? Oh! 11:45p.m. Anda ada bau sesuatu tak? Tak ada? Cuba bau betul-betul. Something fishy here. Kalau bau Donghae oppa tak apa*pervert*. But....I don't think so. Because of what? Because this is mine! Ah! Fish me! Seharian di rumah tiada air~~~ Jadinya, gak bisa mandi tuh...Yesung oppa pun tak nak dekat dengan saya. Huh~~ Sampai hati oppa....Hahaha...Sudah. Shhh~! Jangan nak mengumpat saya pula. Hehehe...Tak apa~ Tengok nanti. Esok pagi saya mandi sebersih, se-clean & clear habis-habisan. Huh! Hahaha... Okay. Gudnite, dear bloggers!


P/S: Cantik kan? Hmm....Hidup memang perlukan air. Sama macam hati perlukan cinta. Pfft! Apahal pula berjiwang ni? Huhu...




READ MORE

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin