Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

Menyendiri

Posted by ELFarahin | On December 02, 2017 | |
Image result for free girl images
Aku mengeluh senafas lalu
meringkuk di hujung sudut
merawang mata di tiap penjuru
ruang petak yang terisi dengan kekosongan
cuma udara dan aku yang menghelahkan nafas

Terkurung terpuruk
ini bukan penjara
inilah dunia yang simetri
yang nutral tanpa diskriminasi
di sini cuma aku dan aku
tiada virus yang menjangkiti

Jendela menjadi bingkai
pintu menjadi tirai
memisahkan aku dan yang di luar sana
aku toleh aku pandang
kelihatan dedahan pokok melambai
dedaunnya bertepuk rimbun
gambaran yang indah
membangkitkan inkuiri dan konklusi
siapa tahu mungkin ianya berduri
mungkin aku tetap di sini menyendiri








8 comments:

  1. wow peminat suju ye. saya dulu pun minat giler dengan suju tapi skrang tak amik tau sgt pasal kpop..hihi

    btw salam kenal :)

    ReplyDelete
  2. wow,pandai bermadah eh awk :D

    ReplyDelete
  3. pandai bermadah. sedap bunyi ayat nya

    ReplyDelete
  4. @Tiara Sapphiresalam kenal juga...saya peminat tegar suju since 6 years ago..haha =D

    ReplyDelete
  5. @aswaleyla terima kasih. dah lama tak buat puisi ni. karat lah juga. anw, terima kasih baca! :)

    ReplyDelete
  6. @Raydah haha kenalah lain macam baru original.. XD

    ReplyDelete

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin