A SFRNFZL Giveaway

Posted by | On | | 0 Comments
Assalamualaikum...


Saya suka berblogging kerana awalnya saya mahu melatih diri supaya lebih berani berterus terang di samping menjadi lebih terbuka tentang pendapat dan pendirian sendiri. Dari puisi-puisi yang saya coretkan di atas sehelai kertas, pengalaman hidup, emosi dan mainan fikiran saya, saya mahu kongsikan sebahagiannya untuk dijadikan anatomi yang lebih jelas kepada si pembaca tentang nilai seorang insan dan berharap ia dapat dijadikan iktibar yang mengetuk pintu minda mereka agar lebih terbuka untuk menerima sekecil-kecil perbezaan di antara kita dan lebih menghargai diri sendiri.

8 tahun saya mencurahkan patah perkataan yang hari demi hari, tahun demi tahun, seakan menghitung tiap detik usia dan kematangan saya. Siapa sangka tiap patah perkataan itu, mampu menjadi memori yang hari ini membuatkan saya rasa malu, ketawa dan bengang sendiri. Akhirnya, semuanya tetap berbalik semula kepada diri saya. Benarlah harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. Kalau penulis? Penulisannya tetap terus bercerita.

Walaupun gaya dan corak penulisan saya kian berubah, saya tetap saya. Saya yang banyak diam, yang suka bersendirian menemani sunyi yang mendampingi tiap satu orang yang mereka sendiri tak sedar. Saya masih lemah dalam menyusun kata, tapi saya yang hari ini lebih selamba menjadi diri sendiri berbanding saya yang dahulunya membazirkan separuh usia saya mempersoalkan kewujudan diri sendiri.

Mungkin perubahan ini adalah sebahagiannya hasil dari berblogging. Coretan para bloggers yang sempat saya baca juga menjadi pembakar semangat kepada saya untuk terus berblogging. Tak lupa juga design blog2 mereka yang cantik2 juga telah menambah minat saya terhadap dunia komputer dan grafik. Apapun, sekuat mana negatif yang menjerut diri saya, saya akan tetap berpegang kepada positif yang selama ini saya bangunkan sendiri dalam diri saya.

Sekian sahaja dari saya.
Terima kasih sudi baca.
Gudnite. Bubye =)




We get hurt. We get sick. We are healing. Soon, we will feel better.






No comments:

ELFollowers

Those wounds are telling me that I am trying very hard to survive. However, I cannot help not to feel pain and fear. -20/05/2018-