Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

Selalu Lupa

Posted by ELFarahin | On December 13, 2019 | |
Assalamualaikum...
Related image
Recently, Farahin ada join satu group facebook ni. Dekat dalam group tu majoritinya orang serba depressed dan mengalami anxiety, both diagnosed and not. Baru dua hari join group ni. Fuh! Aktif sungguh. Memang aktif dengan pelbagai bentuk luahan dan sokongan. Ada juga yang promote servis ruqyah dari masjid india which Farahin tak berminat pasal type yang begini huhu.

Jadi pagi ni buka facebook pun meriah feeds dengan posts dari group facebook tu. Tapi condition Farahin pun tak berapa baik hari ni. Asal terbaca je sebaris dua ayat dari posts tu, terus ingatkan diri. No! Nope. Not now. You are not in your good condition, Farahin. Take care of yourself more for now. Tapi itulah dugaannya. Bila kita empati tak kira sempadan, tak kira siapa, lalu kita pun terlupa, lantas dikongsikan sebahagian tenaga emosi yang tak seberapa kepada mereka.

Hari ni dah masuk tiga komen Farahin kasi pulun. Komen bukan sembarangan. Tapi komen penus perasaan dan sokongan. Sakit. Sakit tengok realiti yang setiap hari ada saja yang berdiri atas bangunan nak bunuh diri. Sebelum ni sekadar dibaca-baca merata. Nah! Ni nampak sendiri situasi sebenarnya. Walaupun cuma melalui pucukan luahan mereka di socmed.

Selalu lupa. Selalu lupa bila diri sendiri tak cukup tenaga tapi tetap dikongsikan dengan yang lain. Selalu lupa kepentingan diri sendiri. I think now I know and realized kebaikan mengelakkan diri dari socmed bila keadaan emosi tidak stabil. Tapi banyak benda hari ni yang penting2 di socmed. Maybe Farahin patut off my phone bila dah sampai situasi macam ni. Huhu

Anyway, my muslimah thought tell me a sarcasm. Kau tutup phone. Kau baca quran je weh. Well, it isn't wrong huh. Paling kurang pun zikir dan salawat. Inshaallah









1 comment:

  1. Waalaikumsalam.. Kuat kan hati dik and sentiasa fikir yang baik-baik je. :)

    ReplyDelete

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin